چگونه در اربعین 98 به کربلا سفر کنیم؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 13
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 21
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 1
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 7
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 22
    بازدید ماه بازدید ماه : 22
    بازدید سال بازدید سال : 170
    بازدید کلی بازدید کلی : 4163

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 13.59.231.155
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاور تحصیلی | آزمون کنکور - ارشد - دکتری -انتخاب رشته و آدرس avaymoshaver.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

چگونه در اربعین 98 به کربلا سفر کنیم؟

زائرینی که هدف سفر هوایی به کربلا دارند می بایست حداقل از سه ساعت پیش در فرودگاه حاضر شده و مدارک لازم اعم از برگه عوارض، گذرنامه و بلیط سفر خود را ارئه نمایند.
تور زمینی کربلا حدود 9 شبانه روز می باشد و زائرین معمولا از حتماً های زمینی مهران و خسروی به عتبات عالیات مشرف می شوند.

 


قیمت تور کربلا به صورت مصوب از طرف سازمان حج و زیارت تعیین می گردد و می توانید پیش از تهیه بلیط عتبات نرخ مصوب را از راه سازمان حج و زیارت جویا شوید.

 

تور هوایی کربلا

از جمله مزایای تور کربلا هوایی می تاب به سرعت بیشتر و خستگی کمتر گذرگاه اشاره نمود.اگر میخواهید سفری اختصار به کربلا داشته باشید پیشنهاد می شود از تور هوایی کربلا بهره‌گیری نمایید ولی اگر علاوه بر زیارت قصد دارید در کربلا و نجف گشتی هم داشته باشید می توانید از تور زمینی کربلا یا تور هوایی کربلا استفاده نمایید.

 

هتل های عراق


هتل هایی که در کربلا و نجف هستی دارند اتاق تک نفره نداشته و اتاق ها را به چهره 2 و 3 نفره ارائه می نمایند، البته نخستینگی این اطاق ها با زائرینی که به صورت فامیلی سفر نموده اند و برای محارم می باشد.

لوازم مورد نیاز

مدارک شناسایی مورد بیچارگی شما در تور کربلا تنها روادید، کارت هتل و گذرنامه است، پس نیازی به شناسنامه، کارت ملی و... ندارید. برای سفر لوازم شخصی به همراه پوشاک فصل و داروهایی که مصرف می نمایید به به اتفاق نسخه پزشکی و عقیده طبیب معالج خود را همراه داشته باشید.

بهتر است چندی تنقلات با تاریخ انقضای بسیار همچون آب آشامیدنی، بیسکوئیت، مغز بادام، پسته، آجیل و ... به اتفاق خویش داشته باشید.

در چهره بروز هرگونه مشکل تمام زائران تحت پوشش بیمه زائرین می باشند و می بایست به مسئول کاروان تور کربلا مراجعه نمایید تا شما را به مرکزهای درمانی هدایت نماید.

نکاتی در مورد سفر به عراق با تور کربلا

زمانی که وارد عراق شدید ساعت خود را با زمان محلی عراق تنظیم نمایید زیرا تمام برنامه های کاروان بر پای بست، ساعت رسمی این کشور می باشد.

آب لوله کشی عراق فقط برای شستشو می باشد، از خوردن آن پرهیز نمایید و فقط از بطری های آب آشامیدنی پلمپ شده استفاده نمایید.

بهتر است وسایل گران بها خویش امثال طلا و جواهرات را به صندوق های هتل تحویل دیتا و قبض اخذ نمایید و بعد از پسین سفر با تحویل دادن قبض مرسولات خویش را تحویل بگیرید.
همچنین بهتر است به صورت دسته جمعی به حرم و مناطق مختلف شهر بروید و از آمدوشد در شب امتناع نمایید.

مزایای استفاده از تور هوایی کربلا نسبت به سفر زمینی عبارتند از:

1. ایمنی بیشتر

سفر با تور هوایی ایمنی بیشتری را نسبت به سفر با خودرو شخصی، اتوبوس و قطار برای شما به ارمغان می آورد

2. سرعت بیشتر

پرواز سر راست به کربلا طی مدت 1 الی 2 ساعت شما را به مقصد می رساند در حالی که در سفر زمینی کربلا علاوه بر خستگی راه حدود 20 ساعت یا بیشتر (در چهره وجود ترافیک) سفر شما به طول می انجامد.

3. راحتی و آسایش

فردی که پس از 20 ساعت سفر به مقصد می رسد نسبت به فرد دیگری که کمتر از 2 ساعت به مقصد می رسد حائز خستگی بیشتری خواهد بود و بعد از رسیدن به مقصد بیچارگی به استراحت خواهد داشت. در حالی که فردی که با هواپیما و تور هوایی کربلا سفر می نمایند در طی مدت زمانی کمتر از 2 ساعت به مقصد خواهد رسید، حتی برخی در هواپیما استراحت کرده و می خوابند و بعد از بیدار شدن در عراق هستند!

4. تفریق سررسید سفر و سفری بهینه

20 ساعت مدت زمان راه رفت به به اتفاق موعد باره احتیاج برای استراحت و 20 ساعت موعد برگشت از کربلا مجموعا نزدیک 2 شبانه روز از زمان شما را طی نمودن گذرگاه ها کاستن می نماید در حالی که با تور هوایی کربلا زمان طی شده در راه رفت و برگشت شما کمتر از 4 ساعت خواهد بود.

تور کربلا

تور کربلا به دو مدل تور دسته جمعی و تور تنهایی تقسیم می گردد و تور گروهی کربلا به سفری گفته می شود که جهت زیارت بخش جمعی به کربلا مشرف می شوند.

مزایای تور کربلا

در سفر به صورت تور مسافران با خیالی آسوده از سفر خویش لذت می برند، وانگهی در تور های گروهی کربلا نیز مسافران به یکدیگر آشنا شده و با استفاده از تجربه یکدیگر به سفر می پردازند.

سوغات کربلا

آوردن سوغاتی از کشورهای که به آن سفر می کنیم از دسته عادات ما ایرانی ها می باشد افرادی نیر که به تور کربلا می روند نیز علاقه دارند با خویش سوغات از کربلا بیاورند.
توجه داشته باشید که هنگام خرید سوغات از کربلا حتما از فروشنده تخفیف بگیرید برخی مسافران الی 50 درصد تخفیف نیز گرفته اند!

بیشتر زائرین کربلا مهر تربت، تسبیح تربت، خاک سرزمین کربلا و چادر های مشکلی و ... با خویش سوغات می آورند.

بازارهایی که در کربلا هستی دارند حائز تنوع محصول بیشتری نسبت به بازار های نجف می باشند بعد توصیه می گردد از بازار کربلا خرید نمایید.

توجه نمایید که بها گونه ها در عراق دارای نرخ بالاتری نسبت به ایران می باشند پس نیازی نیست حتما از عراق جنس خریداری نمایید و می توانید از ایران سوغات بخرید.

در بازارهای کربلا و نجف می توانید با پول رایج خودمان نیز خرید نماییم.

تور هوایی کربلا

از جمله مزایای تور هوایی کربلا می توان به سرعت اغلب و خستگی کمتر مسیر اشاره نمود.اگر میخواهید سفری کوتاه به کربلا داشته باشید رهنمود می شود از تور هوایی کربلا کاربرد نمایید ولی اگر علاوه بر زیارت هدف دارید در کربلا و نجف گشتی هم داشته باشید می توانید از تور زمینی کربلا یا تور هوایی کربلا بهره‌گیری نمایید.

توصیه های جهت سفر با تور کربلا

1. پروا داشته باشید که سفر تنهایی به کربلا و عراق مشکلاتی را در پی دارد همانند نداشتن مترجم ، آشنا نبودن با راه و اماکن و.. که ممکن است اتفاقات ناگواری را برای مسافرین برپایی نمایید بنابراین رهنمود می شود حتما با تور کربلا به سفر بروید و از سفر انفرادی اجتناب نمایید.

2. توجه نمایید که سفر غیر مجاز به خاک عراق از سوی مسئولین مملکت مایه محاکمه و زندان از 2 تا 10 سنه می گردد بنابراین توصیه می شود از سفر غیرمجاز بپرهیزید و تنها به چهره رسمی سفری انفرادی یا با تور کربلا داشته باشید.

3. گاهی اوقات به دلیلی هجوم زیاد مردم به کربلا ممکن است پاسپورت برخی کسان به علت اشتباه سهوی مهر نشود لذا پیشنهاد می شود حتما گذرنامه خود را چک نمایید که ممهور شده باشد الی در هنگام خروج از خاک عراق با دشوار روبرو نشوید.

4. در حفظ و حفاظت مدارک و اسناد خویش کوشا باشید و بهتر است اسناد و مدارک خویش را به مسئول تور کربلا تحویل دهید تا نگهداری نمایند.

5. عکس و فیلم گرفتن از مراکز نظامی و دولتی عراق بازداشته می باشد.

6. از حمل هرگونه مواد مخدر حتی به مقدار ناچیز و برای مصارف پزشکی امتناع نماید، در عراق حفاظت این مواد مجازات سنگینی به دنبال دارد.

7. بدون هماهنگی با رئیس تور به اماکن و صرافی های دور از محل اقامت مراجعه ننمایید .
8. کپی شناسنامه ، کارت ملی و چند قطعه عکس و در ضمن همراه داشتن شماره بستگان الزامی می باشد الی در چهره بروز هرگونه سخت به سرعت حل شود.



تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 27 شهريور 1398 ساعت: 9:48
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: